پروژه ستین چیتگر تهران آرین سازه

پروژه ستین چیتگر تهران آرین سازه

پروژه ستین

برج های لوکس پروژه ستین آخرین پروژه در حال اجرا توسط آرین سازه میباشد که شامل 12 برج در 12 طبقه میباشد و متراژ واحد های آن از 60 الی 180 متر میباشد و در هر طبقه آن 8 واحد مسکونی قرار دارد در مجوع در زمینی به مساحت حدود 19 هزار مترمربع ساخته شده است و در مجموع شامل 1100 واحد خواهد بود . این پروژه آخرین پروژه معرفی شده از سوی شرکت آرین سازه میباشد و در حال حاضر توسط تعاونی آرین سازه ستاره همت غرب در حال فروش میباشد .

زمین این پروژه خریداری شده و تحویل گرفته شده است و اقدامات لازم برای تغییر کاربری آن نیز انجام گرفته و هم اکنون بعد از دریافت مجوزات مربوط به ماده 5 در کمیسیون ماده 7 قرار دارد . زمان گودبرداری این پروژه از سوی تعاونی تا پایان سال 1400 اعلام شده و در مراحل پایانی کسب مجوزات مربوطه برای اغاز به کار آن میباشد .

بروزرسانی فروردین ماه سال 1401 ( شروع گودبرداری )

در تاریخ 24 فروردین ماه سال 1401 با توجه به اعلام دفتر فروش تعاونی در این لینک تمامی مجوزات لازم برای شروع گودبرداری دریافت شده و مشکلات و موانعی که بر سر راه پروژه قرار گرفته بوده برطرف شده است . از ابتدای سال جدید ماشین آلات وارد زمین شده و عملیات تسطیح زمین و گودبرداری پروژه شروع گردیده است .

البته با توجه به وسعت پروژه پیش بینی بوجود آمدن مشکلات اینچنینی دور از تصور نبوده اما شاید تقسیم پروژه به چند پروژه کوچکتر باعث پیشبرد سریعتر عملیات ساخت آن میشده است ولیکن در حال حاضر عملیات ساخت پروژه در حال اجرا میباشد و احتمالا از این به بعد سرعت بیشتری خواهد گرفت .

گودبرداری پروژه ستین
گودبرداری پروژه ستین

شرایط پیش فروش پروژه ستین

شرایط پرداخت بصورت واریز نقدی مبلغ 300 میلیون تومان و اقساط 48 ماهه بدون بهره میباشد . این پرداخت بابت متراژ 60 میباشد ، جدول اقساط برای تمامی متراژ ها در تصویر زیر قابل مشاهده میباشد . توجه داشته باشید که قیمت ساخت علی الحساب میباشد یعنی ممکن است تغییراتی در طی مدت زمان ساخت داشته باشید ولیکن در قرارداد منعقد شده بین خریدار و شرکت سازنده چهارچوبی برای افزایش قیمت احتمالی در نظر گرفته شده که مبنای آن شاخص اعلام شده بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه میباشد و از این رو افزایش قیمت بر اساس آمار رسمی اعلام شده میباشد .

کلیه واحد های این شرکت بر اساس سهام 60 متری محاسبه میشوند بدینصورت که اگر قصد خرید واحد 180 متری داشته باشید میبایست 3 واحد 60 متری را خریداری فرمائید و شرایط فروش برای واحد هایی با متراژ بالاتر بصورت جداگانه وجود ندارد .

فروش پروژه ستین
فروش پروژه ستین

توجه داشته باشید در تاریخ انتشار این مطلب ( خرداد ماه سال 1401 ) این لیست معتبر میباشد و سعی ما بر این است که با بروزرسانی مداوم اطلاعات مربوط به شرایط پیش فروش پروژه ستین را بروز نگه داریم . در ضمن توجه داشته باشید با شروع عملیات گودبردای پروژه احتمال اینکه قیمت پروژه با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند بیشتر است و این موضوع برای اینکه سرمایه گذاری که از ابتدا در پروژه سرمایه گذاری کرده از رشد و پیشرفت پروژه منتفع شود طبیعی است .

از ویژگی های قرار داد صادر شده میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • قرارداد صادر شده مورد تایید سازمان انبوه سازان میباشد
  • پرداخت 15 درصد سود مشارکت سالیانه
  • ذکر پلاک ثبتی زمین در قرارداد
  • ثبت قرارداد در دفاتر اسناد رسمی
  • هزینه ساخت طبق تعرفه سازمان انبوه سازان میباشد

موقعیت مکانی پروژه ستین

این پروژه در بلوار اردستانی واقع شده است و از نظر دسترسی به مترو 3 دقیقه پیاده روی و فاصله 5 دقیقه ای تا ایرانمال و دریاچه چیتگر دارد . همچنین دسترسی 1 دقیقه ای به اتوبان های حکیم ، همت ، اتوبان تهران – کرج و اتوبان شهید لشگری دارد . بطور کلی از لحاظ موقعیت جغرافیایی به شکل زیر میباشد

  • شمال: اتوبان حکیم، اتوبان همت، شهربازی هزار و یک شهر (بزرگترین شهربازی خاورمیانه) و کوه های البرز.
  • شرق: پارک بزرگ چیتگر،بازار بزرگ ایران مال، باغ گیاه شناسی، مجموعه بام لند و دریاچه چیتگر
  • غرب: ایستگاه مترو (به فاصله دو دقیقه)
  • جنوب: اتوبان تهران-کرج

و از لحاظ دسترسی به ایرانمال ، مترو ، دریاچه چیتگر و باغ موزه گیاه شناسی ایران و همچنین اتوبانهای ذکر شده در نقشه بدین شکل میباشد . همچنین به دلیل اینکه منطقه 22 تهران به عنوان آخرین منطقه شهرداری ضمیمه شده به تهران دارای جدیدترین الگوهای شهرسازی میباشد به طور کلی وضعیت و آینده منطقه 22 با تمامی مناطق تهران متفاوت است .

موقعیت مکانی پروژه ستین
موقعیت مکانی پروژه ستین
امکانات پروه ستین

امکانات اعلام شده توسط شرکت سازنده بدینصورت میباشد . توجه فرمایید امکانات بیشتری نیز برای بلوک های این پروژه در نظر گرفته شده اما تا زمان تایید دستور نقشه و اعلام مکتوب از سوی تعاونی نمیتوان آنها را قطعی اعلام کرد اما اگر در قرارداد اولیه فی مابین خریدار و فروشنده امکانات ذکر شده باشد قطعا توسط سازنده اجرا خواهد شد .

  • سالن اجتماعات و سالن ورزشی چند منظوره به صورت اختصاصی برای هر بلوک
  • 3 لاین آسانسور
  • فضای آموزشی و مهدکودک
  • فضای سبز و محوطه سازی
  • استخر / سونا
  • هایپر مارکت، رستوران، کافی شاپ

تعهدات پروژه ستین در قرارداد

قرارداد فی مابین خریدار و تعاونی توسعه ساخت همت دارای 36 بند میباشد و بسیار شفاف تنظیم شده است که برخی از مهمترین بندهای آن عبارت است از :

  • تعهد تحویل سند 1 سال پس از پایان پروژه
  • جریمه دیرکرد ( ضرر و زیان ) ایجاد شده در پروژه
  • تعهد به اجرای پروژه بر اساس تعرفه هزینه سازمان برنامه بودجه
  • ذکر پلاک ثبتی زمین در قرارداد
  • مشخص شدن متریال ساخت در قرارداد

سوابق و اطلاعات کارفرما ( آرین سازه )

شرکت آرین سازه با سابقه 16 ساله در انبوه سازی در سطح کشور مجری این پروژه میباشد . شرکت ساختمانی و مهندسی آرین سازه در تاریخ 1384/9/2 به شماره 5079 و بصورت سهامی خاص ثبت شده است . سرمایه ثبت شده شرکت در حال حاضر 516 ملیارد ریال میباشد و با استناد به آخرین تغییرات شرکت دکتر مسعود عبدی به عنوان مدیر عامل شرکت معرفی شده اند .

پروژه های اجرا شده و در حال اجرا بدین شرح میباشد

  • پروژه پدافند هوایی ارتش 32 طبقه
  • پروژه پدافند ارتش 43 طبقه
  • پروژه کانتراست مال 23 طبقه 176 واحدی
  • پروژه آبشار 4 برج 21 طبقه ( تعزیرات )
  • پروژه پردیس شرق
  • پروژه افرا
  • پروژه ستین

همچنین لازم به ذکر است آرین سازه دارای رتبه پایه یک حقوقی انبوه سازی مسکن از وزارت راه و شهرسازی ، رتبه 1 در رشته ابنیه ، رتبه 3 در تاسیسات و رتبه 5 آب و راه میباشد . آخرین پروژه های تکمیل شده توسط این شرکت را میتوان مجتمع اداری و تجاری یاس و همچنین برج های تعزیرات نامید .

ماهیت شرکت ارین سازه بصورت تعاونی نمیباشد و این شرکت فروش خود را از طریق تعاونی توسعه ساخت همت غرب که تاسیس شده توسط اعضای خود شرکت است انجام میدهد و در واقع آرین سازه به عنوان پیمانکار این پروژه میباشد و دکتر مسعود عبدی رئیس هیات مدیره آن میباشد .

این تعاونی در سال 1398 مجوز خود را از اداره کل کار و رفاه اجتماعی به شماره ه ۳۸۷۷۵/۹۸۲،۱۵ اخذ کرده و با پيشرفت فيزيكي پروژه هاي شركت علاوه بر دريافت مبالغ سهام از سرمايه گزاران بعنوان حق العمل كار انجام شده در صورت فروش سهام سرمايه گزاران در پروژه به افراد ديگر يا ورود سرمايه گذار جديد باتوجه به پيشرفت پروژه حق امتياز محاسبه و دريافت نمايد .

پروژه های پیش فروش در چیتگر
پروژه های پیش فروش در چیتگر
این پروژه در کدام دسته قرار میگیرد؟

شرکت سازنده این پروژه به عنوان سرمایه گذار و مالک زمین دعوت از عموم مردم برای سرمایه گذاری و خرید واحد مسکونی در قالب پذیره نویسی کرده است و با تعهداتی که برای ساخت ، اجرا و تحویل واحد به خریدار در قرارداد اولیه میدهد روند سرمایه گذاری را برای خریدار مشخص کرده است . این نوع سرمایه گذاری از آنجایی که باید در قالب تعاونی انجام پذیرد توسط تعاونی آرین ستاره همت غرب در حال انجام است تا شکل قانونی آن نیز حفظ شود .

در واقع برای پروژه هایی که قبل از پیشرفت فیزیکی 30 درصد میباشند بر طبق قانون نحوه فروش و یا مشارکت سازنده باید در قالب تعاونی باشد و به همین دلیل آرین سازه تعاونی را برای پیش فروش واحدهای خود تشکیل داده است . پروژه های دیگر این شرکت که مراحل پیشرفت فیزیکی آن بالای 30 درصد باشد بصورت قطعی نیز از سوی خریدار قابل خرید و مذاکره با سازنده است .

سرمایه گذاری در پروژه ستین

بصورت کلی اگر بخواهیم تمام شرایط را در نظر بگیریم مزایای این پروژه شفافیت قرارداد ، محاسبه هزینه ساخت بر اساس تعرفه سازمان انبوه سازان و همچنین افزایش قیمت تنها بر اساس شاخص سازمان برنامه بودجه به همراه تعهد تحویل سند میباشد و در مجموع میتوان بازدهی مناسبی را بر اساس مدت سرمایه گذاری در این پروژه با ریسک پایین پیش بینی کرد .

با توجه به پروژه های در حال اجرا توسط این شرکت که پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند میتواند پیش بینی کرد به محض شروع عملیات گودبرداری این پروژه با سرعت بسیاری پیش خواهد رفت و طبق اعلام شرکت سازنده زمان اعلام شده ( 48 ماه ) در واقع زمانی است که آخرین بلوک از بلوک های 12 گانه این شرکت به اتمام میرسد و در واقع میتوان زمان تحویل اولین بلوک آنرا زودتر از موعد تحویل کلی پیش بینی کرد .

فهرست مطالب